insya'Allah by Maher Zain

Al-Ma'idah ayat 8

"Wahai org yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi org yang menegakkan kebenaran kerana Allah, lgi menjadi saksi dengan adil dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadlian. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa; dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah maha mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan "

Al-Muttaqin TV | Saluran Ilmiah Anda : Taqwa

Al-Muttaqin TV | Saluran Ilmiah Anda : Taqwa

Fesyen Jahiliyah Moden

PAKAIAN KETAT LAMBANG KERUNTUHAN AKHLAK : Wanita Berbaju Ketat, Jeans Sendat – Fesyen Jahiliyah Moden

Sepakat ulama sependapat seandainya potongan seluar dipakai wanita menyerupai seluar yang dipakai oleh lelaki san ketat serta dipadankan dengan baju yang ketat dan singkat serta sendat seperti T – shirt atau apa – apa fesyen baju yang ketat maka hukumnya adalah haram. Ini kerana pakaian tersebut dikira seolah – olah tidak berpakaian dan tidak sempurna menutup auratnya disebabkan masih nampak melalui bentuk tubuh badan yang jelas.
Sekiranya seorang wanita memakai seluar panjang yang longgar bersama baju berlengan panjang yang labuh melepasi punggung tidak menampakkan bentuk tubuh badan maka diharuskan kerana auratnya terjamin dan terlindung melalui pakaian yang longgar dan labuh.
baca lagi........

metafora....