Qunut...

Mujahid cinta..bacaan para remaja kekasih Allah



salam...lama dh update buku...buku ni bertajuk MUJAHID CINTA 'Bacaan para remaja kekasih Allah' Karya Irwanto Al-krienciehie...kata2nya disusun kemas dan berhikmah...dan banyak rujukan dibuat daripada faham islam seperti Hamka dan ibnu Qayyim...buku yang berpandukan Al-quran dan As-sunnah, dmana pada setiap bab yang dibincangkan akan dikaitkan dengan kehidupan kini seperti isu aurat, pergaulan bebas..dan yang paling menarik bagaimana menggapai cinta Allah..

Allahu Akbar,Allahu Akbar,Allahu Akbar,
Pemuda pemudi bangunlah,
Panggilan jihad rampungkanlah,
Wasiat Muhammad pegganglah,
Binalah kesatuan, ciptakan perdamaian.


Hamka

buku ni juga menerangkan bahagian nafsu, bahagian jihad, bagaimana strategi syaitan menjerumuskan manusia dan bagaimana benteng diri...dalam bab 1..

p/s

panduan luahan hati dan cinta suci
generasi extravaganza

Masa untuk berubah....shift your paradigm



Genggam jangan terlepas...

salam...dengan nama Allah yang maha pemurah dan maha penyayang...Allah maha besar-sebesarnya, segala puji bagi Allah sebanyak2Nya..maha suci Allah yang mentadbir siang dan malam...selawat dan salam ke atas junjungan besar nabi muhammad S.a.w ...kita bersyukur kita dilahirkan sebagai seorng muslim...kita kecapi nikmat iman dan islam...nikmat yang Allah berikan tidak semua kepada hamba2Nya..tp kita perlu beringat iman manusia meningkat dan menurun..tiada kepastian akhirul kalam kita nnt "Tiada tuhan melainkan Allah
"....Ya Allah yang mengoncangkan hati, tetapkan hatiku bersama agamaMU .."
"Genggam jangan terlepas" itu tajuk khutbah td d masjid...genggam btul2 jngan sampai terlepas...kita yang terpilih untuk nikmat iman dan islam seharusnya mengenggam kuatnikmat iman dan islam yang Allah berikan kepada kita...

" Maka apakah orang-orang yang dibukakan hatinya oleh Allah untuk (menerima) agama islam lalu dia mendapat cahaya dari tuhannya ( sama dengan orang yang hatinya membatu)? maka celakalah mereka yang hatinya telah membatu untuk mengingati Allah. mereka itu dalam kesesatan yang nyata " surah Az-zumar ayat 22..

baca lagi.........

Diam atau berkata baik

Hadis riwayat imam Bukhari dan Muslim daripada Abu hurairah, Sabda Rasulullah s.a.w " sering kali sebuah kata2 yang diucapkan seseorng, ia menganggapnya ringan sahaja, namun dapat membuatnya melayang-layang di neraka selama 70 tahun lamanya "

p/s
berfikir sebelum berkata2....
diam adakala lebih baik....

Belajar untuk Redha....

" Dengan nama Allah aku serahkan jiwaku, hartaku dan agamaku (KepadaNya). Ya Allah ya tuhanku, jadikan aku redha dengan keputusan-Mu, berikanlah keberkatan terhadap apa yang telah ditakdirkan bagi diriku, sehingga aku tiada lagi menginginkan penyegeraan apa yang engkau tundakan dan tidak pula penundaan apa yang engkau segerakan"

petikan doa daripada majalah solusi 15 m/s 74

Doa Nabi Daud

Rasulullah shollallahu ’alaih wa sallam bersabda: “Di antara doa Nabi Daud ’alihis-salaam ialah: “Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepadaMu cintaMu dan cinta orang-orang yang mencintaiMu dan aku memohon kepadaMu perbuatan yang dapat mengantarku kepada cintaMu. Ya Allah, jadikanlah cintaMu lebih kucintai daripada diriku dan keluargaku serta air dingin.” Dan bila Rasulullah shollallahu ’alaih wa sallam mengingat Nabi Daud ’alihis-salaam beliau menggelarinya sebaik-baik manusia dalam beribadah kepada Allah.” (HR Tirmidzi 3412)

Cinta tikar sejadah


salam....Cinta tikar sejdah...sebuah drama bersiri di Astro Oasis...

Sebuah cerita yang mengisahkan tentang Hazry bin Hussien iaitu seorang pemuda yang berusia 23 tahun di mana dia dan keluarganya telah berhijrah ke Perancis sejak usianya 6 tahun lagi. Hazry yang sepanjang hidupnya tidak pernah bersembahyang serta langsung tidak tahu tentang selok belok agama apatah lagi menunaikan kewajipannya sebagai seorang beragama Islam. Kehidupannya di Perancis telah sebati dengan gaya hidup bebas yang tidak mengenal batas halal dan haram termasuklah juga ahli keluarganya yang lain...

" download "

more info n download

click here

Lagu alternatif

salam...mai try dengar lgu2 nasyeed alternatif..kita shift plak...try buka link ni..lagu dari maher zain...http://search.4shared.com/network/search.jsp?searchmode=2&searchName=maher+zain