Sifat syukur seorng hamba 2


' Ya allah, demi kemuliaan dan keagunganMU Ya Allah...jadikanlah aku daripada hambaMu yang bersyukur...Ingatkanlah aku dengan nikmat apa yang berikan kepada aku.. semaikanlah sifat qanaah dalam diriku...elakkanlah nikmat apa yg diberikan menjadi istidraj buat diriku...kekalkan nikmat iman dan nikmat islam di dalam diri ku dan ingatkan lah aku, bahawa aku seorng islam dan aku mempunyai cintaMu Ya Allah...semaikan dan suburkanlah Ya Allah..anugerahkan aku rasa cinta kepadaMu melebihi yang lain...jauhkan aku daripada rasa kehilangan Ya Allah...semaikan rasa cintaku kepada RasulMu...Ya Allah...Ramadhan ini RamadhanMu, keberkatanNya, keberkatanMu, MaghfirahNya, MaghfirahMu, pelepasan dari api neraka itu, pelepasanMU....berkatilah diriku dengan bulan Ramadhan..istiqamahkan diriku dengan Al-Quran...sampaikan diriku dengan malam lailatul qadar...terimalah puasaku, zakatku, solatku Ya Allah....suburkan ukhwah sesama umat islam..bantulah kembali untuk umat islam menjadi umat yang satu hati....bergerak dalam satu jemaah yang satu...bantulah umat islam untuk membentuk kembali peribadi islam yang dirindui....



1 comments:

NOR SYAFIRA said...

Amin Ya Rabb..Moga Allah menerima segala amal ibadah kita di bulan ramadhan ini..

Post a Comment