Kebergntungan

As salam..Demi kebesaran dan keagungan Allah..alhamdulillah summa alhamdulillah kita d beri kesempatan utk melalui fasa akhir ramadhan..fasa perlepasan dari api neraka..10 akhir ramadahn yg terdpt pada nya mlm alqadr..yg pahalanya lebih baik daripda seribu blan..semoga kita sampai lg ramadhan akan dtg..amin allahumma amin..

Abid nk menukilkn berkongsi sesuatu yg abid pnh dgr dr yg alim agamanya dan dr pengalaman abid sendiri..ttg..lupanya kebergntungan Allah..

Kita sering lupa kebergntungan kpd Allah terutamanya dlm 3 perkara...manusia yg fitrahnya pelupa terutamanya sgt pelupa dlm bdang agama..Allahurobbi...

Sering kali kita lupa kebergntungan kita pada Allah berkaitan keselamatn kita..kita d ajar doa menaiki kenderaan supaya kebergntungan kita pada Allah trus kpd Allah..mengmbalikn kpd Allah..umpamanya jika kita menaiki kenderaan adakah nyawa kita diletakkn pada 4 roda kereta..kdgkala mcm2 langkah kita ambil utk memastikn satu prrjalanan selamat..tp kita lupa kebergntungn kita pada Allah..sering kli kita lupa..

Sering kali kita lupa kebergntungn kita dlm hal rezeki kita..nikmat Allah itu luas..sedangkn burung yg terbg ke hulu hilir Allah cukupkn rezekinya..yakinlah pada Allah..sering kli kita mngadu pada manusia..mengeluh..tp kita lupa meminta kpda yg maha pemberi rezeki..Allah..minta..dan yakinlah rezeki Allah itu.

Sering kli kita lupa kebergntungn kita pada Allah dlm kesihatan kita..sering kli kita mngeluh dan meletakkn kebergntungn kita pada makhluk..sedngkn jika kita sakit Allah yg sembuhkn..jika sakit Allah yg sembuhkn..segala ubat..pembedhan tidak dpt menyembuhkn sakit tnpa izin Allah..

Ps

Ya Allah..ingtkn diriku yg ak mempunyai Mu YA ALLAH..sayukn hatiku dlm mengingatimu ya Allah..

Published with Blogger-droid v2.0.6

0 comments:

Post a Comment